Passa al contingut principal

Contacontes per celebrar la Diversitat Familiar!


El passat 6 de maig, amb motiu del Dia de la Diversitat Familiar, vam gaudir d’un contacontes molt especial a la biblioteca de l’escola. Dues mares de la comunitat de petits ens van obrir les portes a mons plens de màgia, tendresa i reflexió, tot posant en valor la riquesa de les diferents formes de família.

La Camila, mare de la Iole, ens va presentar Els nous veïns, de Michael Genhart (edicions Jaguar. Miau). Un àlbum il·lustrat divertit que ens convida a reflexionar sobre els prejudicis i l’acceptació. En arribar uns nous i peculiars veïns al barri, els ocells que hi viuen es posen en peu de guerra: Uns flamencs? Com poden caminar pel carrer amb tanta extravagància? Un relat enginyós per parlar de diversitat, tolerància i respecte a la diferència.



Tot seguit, la Luz, mare del Thiago, ens va llegir Tinc una mare, d’Antònia Cardona, Natàlia Ferrús i Alba Bla (edicions 96), de la col·lecció Contes familiars. A través de la Sira i la seva mare, i la seva visita al parc d’animals, el conte ens fa reflexionar sobre la convivència, el respecte i les múltiples realitats familiars que ens envolten.


Després de les lectures, la Laia ens va proposar una activitat creativa: fer el mapa de la nostra família. Amb l’ajuda d’una llegenda, cada infant va poder representar la seva realitat familiar, demostrant la gran diversitat que conviu a la nostra escola.



Aquest contacontes ha estat possible gràcies a la col·laboració de FLG – Associació de Famílies LGTBI, en el marc de la campanya Contes a l’Escola. L’associació ens ha fet donació d’un magnífic lot de llibres seleccionats per promoure entre els infants valors com la diversitat familiar, la identitat de gènere, l’expressió personal i, sobretot, el respecte per tothom. 

Estem molt agraïts per aquesta donació! 

Els llibres ja formen part del fons de la biblioteca i poden agafar-se en préstec. Us animem a descobrir-los!




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Va de bruixes! Laboratori de lectura

Des de la comissió de biblioteca estem molt engrescades amb la terrorífica proposta que portem entre mans:  Estrenem la tarda de lectura per la comunitat de mitjans i 4t de l’escola  i ho fem amb una sessió ben terrorífica: Què? Va de bruixes! Un laboratori de lectura.  Quan? divendres, 25 d’octubre a les 16:45 h On? a la Biblioteca de l’escola.  Saps què és un laboratori de lectura? Sembla que les pocions, el fum verd i bombolles màgiques hagin d’envaïr la biblioteca! Doncs no! O potser sí? Els laboratoris de lectura, segons el Consell Català del llibre Infantil i Juvenil, són espais de creació per a les famílies que conviden a experimentar al voltant de la lectura entesa en el sentit més ampli del terme: llegir amb tots els sentits, la lectura d’imatges i sons, la creació literària com un joc i la imaginació poètica com a forma artística. Entre d’altres, l’objectiu és el de promoure la lectura i fomentar els espais de lectura compartida.  I com ho farem, tot ...

El combat de llibres

Quin és el vostre llibre preferit? En podríeu triar només un? Aquesta setmana comença una batalla ferotge: seguint el format d’un concurs d'eliminació enfrontarem els llibres infantils i juvenils més estimats pels nostres lectors fins que es triï un guanyador. Veniu a la Biblioteca, trobareu les paperetes i l’urna per dipositar el vostre vot! Aquestes són les batalles que us proposem: Geronimo Stilton ❌ Tina Superbruixa Capità calçotets ❌  Bat Pat L’Elmer ❌  El peix irisat Les tres bessones ❌  Teo Hary Potter ❌  El senyor dels anells El club dels cinc ❌  La penya dels tigres Qui té por? ❌  Babar Digues on és? ❌  Un punt Només en pot quedar un i ha de ser el millor! 

Les Motxilles Viatgeres del curs 2017-18

Us presentem els diaris de lectura de les Motxilles Viatgeres que van anar fent durant tot el curs passat els nens i nenes d’Educació Infantil de l’escola.