divendres, 20 de març del 2020

COCO 2!


Hola a tots de nou!🙋


    Seguim amb els COCOS!🎇🎊 (recordeu, Consells de Confinament). El COCO d'avui no és senzill de seguir😵. Ens estan dient, per activa i per passiva, que reduïm l'exposició a les pantalles💻📺📴... Com si fos tan fàcil! Oi?
Sort en teniu que la #bibliosafaacasa✌ ja ha pensat en una solució! Recordeu que a la darrera entrada vaig esmentar la "Glosa"? Doncs avui toca parlar-ne👄:

    La Glosa és improvisar🎬 poesia. Per fer-ho fàcil des de molt antic👴👵 es fa cantant amb melodies 🎸que tothom coneix. Als països de parla catalana🍞🍅 en trobem diverses, d'aquestes melodies. Us sonaran, potser,🎶 les Corrandes, els Garrotins o les Jotes.🎵🎼

    Per improvisar aquestes cançons💃 hi ha molts exercicis de pràctica💪 (fer rodolins, rimes, quartetes...) trobareu aquests exercicis en aquesta web: Eduglosa.

    Quan ja ho tingueu per la mà✋ ens podeu enviar rodolins o quartetes escrites sobre el tema que vulgueu!!!

Aquí en deixo una mostra:

📌Rodolí: Aquest virus ja no em mola,
                voldria tornar a l'escola!

📌Quarteta: Estic farta de ser aquí,
                    aquest virus ja no em mola,
                    qui m'ho havia de dir 
                    que voldria tornar a l'escola!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada